Brandingstrategi og kampagner

Lær at arbejde med organisationens identitet og image i forhold til dens netværk af målgrupper og stakeholdere.

Strategisk arbejde med branding- og kampagnestrategier
Kurset henvender sig til kommunikatører, ledere, journalister og andre der vil dygtiggøre sig i at arbejde strategisk med branding- og kampagner og i at kunne håndtere værktøjer fra identitetsdesign over storytelling til netværks- og imagekampagner.

Dine egne og andres strategier
Kurset giver en teoretisk og begrebsmæssig forståelse for image- og brandingprocesser i bredeste forstand. Det ruster dig til at udvikle egne strategier og forholde dig til andres, herunder marketingenheders og eksterne bureauers.

På kurset lærer du om:

  • brandingarbejdets relevans, rolle og udfordringer i forhold til forretningsudvikling, innovation og CSR
     
  • brandingstrategier og -processer, positionering og scenarievalg. Herunder om brandhierarkier og -arkitektur, logo- og designprocesser, samt værdidifferentialer
     
  • kampagner, herunder netværkskampagner og sociale mediekampagner, deres tilrettelæggelse, koncept og kreative udtryk
     
  • identitetskonstruktion og interne kampagner
     
  • storytelling, kreativitet og involvering i samme

Tidligere kursister om kurset:

“Branding er noget lidt fluffy noget, men jeg har fået nogle helt konkrete, praktiske værktøjer og noget teoretisk viden om, hvordan man gør.”

- Lise Kinch, Salgs- og Marketingchef, Experimentarium.

“Jeg er blevet i stand til både at vejlede og præge ledelsen, så vi sikrer, at vi udpeger og formidler de vigtigste visioner og budskaber.”

- Mogens Vindbjerg, Kommunikationsrådgiver, Boligkontoret Århus.

På kurset møder du

Mie Femø Nielsen

Ph.d. og cand.mag. Lektor på Københavns Universitet. Rådgiver i strategisk kommunikation.

Profil

Jesper Højberg

Mag.art. Adjungeret professor på CBS og bestyrelsesformand i Kforum, Advice A/S og Groupcare.

Profil

Undervisningsform
Undervisningen veksler mellem teori og praksis, med cases fra private virksomheder, offentlige institutioner og interesseorganisationer. De studerende trænes individuelt og i grupper i at løse kampagne- og brandingopgaver.

Det afsluttende projekt er fx at udvikle en kampagnestrategi, designe en identitets- og logoproces, en historiefortællingsproces, løse et netværksproblem eller lignende.

Prisen omfatter
Prisen dækker undervisning, vejleding, eksamen samt forplejning på undervisningsdagene. Du skal derudover påregne udgifter til bøger og materialer.

Niveau
Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Overblik over niveauerne i det danske uddannelsessystem

Omfang
Kurset har et omfang på 10 ECTS. Læs mere om ECTS

Adgangskrav
For at blive optaget på kurset skal du mindst have:

  • en relevant kort videregående uddannelse
  • 2 års relevant erhvervserfaring efter din uddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om dispensation

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Opdatér Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.

Instagram

  • To dages hårdt arbejde og en helt bunke artikler i sagen om en bortvist topchef i Aarhus Kommune #jpaarhus #jp #newspaper #news #avis #papiravis #journalistik #prakkerliv #journolife #journalist #journalism #work #fun #aarhus #dmjx #jyllandsposten #medier #aarhuskommune
  • Presset stemning i boksen. Magnus har fået en Mammut T-shirt. Det har jeg ikke. I protest har jeg taget min Monte Carlo T-shirt på under aftenens udsendelse 👊🏼
Hvis I vil have fingrene i en limited edition Mammut T-shirt, så husk at lyt med hver onsdag mellem 18-19 👌🏼🎈
Podcasten er på Mixcloud - den er go'!
#mammut #genlüd #radio #dmjx #montecarlo #drp3 #dr3 #journalist #mitaarhus #aarhus
  • // FRIENDS' GO-TO // Der er en stærk tendens til at opdele højskolen i Emdrup i "de kreative" og "de andre" (som MPL er en del af), men helt tabt bag en vogn er vi altså ikke. 
Rent faktisk har vi brugt rigtigt meget tid på konceptudvikling, og én af gangene skulle vi skabe en hjemmeside, vi (og andre) syntes, der manglede i the World Wide Web. Jeg mente, der manglede et site, der lader dig finde inspiration til spisesteder i dit netværk, og derfor lavede jeg Friends' Go-To. Her kan du gå ind på et stort interaktivt kort og se, hvor dine venner anbefaler dig at spise henne. Du bestemmer helt selv, hvilke venner du kunne tænke dig at få anbefalinger fra, og du kan også vælge at følge forskellige bloggere og personligheder. Derudover skulle der være et samarbejde med Sweetdeal, så man kan se om stedet, der er anbefalet, har et tilbud på sig i øjeblikket. Derudover får de så også annoncepladser.

På billederne ser du prototyperne, jeg endte med at designe. Jeg ved godt, det er tydeligt at se, at jeg ikke er InDesign-uddannet, men stadig... det er jo bare en prototype #navnetkunnemanmåskeogsåhavearbejdetmed #menstadig #dmjx #dmjxminuge @cecilieboerch
  • 2 ugers opgaveskrivning endelig færdig 🙏🏼🙏🏼 er rigtig tilfreds med resultatet 😍
#dmjx #forprøve #kvote2 #twoweeks #hardwork #brainstorm #mindmap #drawings #photoediting #lovingtheresult #finallydone #crossingfingers 🤞🏻
  • Man smiler lidt, når en af de ældste former for kommunikation ankommer mens man er i praktik. Et håndskrevet brev simpelthen! #kommunikationshistorie #dmjx #prakkerliv #kommunikation
  • //BANGS// I formiddags har jeg været til frisør og fået klippet og farvet lokkerne til søndagens barnedåb, hvor jeg skal være gudmor 🙊

De fleksible tider er en del af det at være MPL'er på 4. semester - især hvis man som mig har valgt at tage valgfag på CBS. Vi er den første årgang MPL'ere, der ikke får mulighed for at vælge valgfag på skolen, og derfor har nogle af os søgt mod CBS, hvor vi selv kunne få lov til at forme semesteret. Jeg studerer bl.a. management in cultural projects, processes and organisations og cultural entrepreneurship, så helt frit for kultur og kreativitet er det ikke - heldigvis!#bareroligjegharikkefarvetdetgrønt #jegharbareværetlidtfriskifiltervalget #dmjx #dmjxminuge @cecilieboerch
  • Are you free this saturday? Then join when we are going to Kalø and Ebeltoft- Two cozy places near Aarhus! It's 300 kroner, and you can find the event on Facebook: "Trip to Kalø and Ebeltoft" 👊🚌 .
.
.
#studenterhusaarhus #shaarhus #studhusaarhus #studerendeiaarhus #studentinaarhus #mitstudenterhus #yourniversity #austudieliv #dmjx  #viauniversitycollege #eaaadk #frivilligtarbejde
  • An old drawing brought back to life with animations and colors. What do you think of the new version? 
#cellanimation #framebyframe #motiongraphic #animation #motiondesign #drawing #handgun #paintandstick #adobe  #aftereffects  #2d #mgcollective @motiongraphics_collective #dmjx #interactivedesign #rasmotion