2 tendenser du skal kende, når du producerer mobilt indhold

Opdelt og fleksibel, eller sammenhængende og afsluttet? 2 forskellige måder at strukturere journalistiske fortællinger til mobile platforme dominerer i øjeblikket. 

Anngrethe Skovbjerg fortæller om tendenser, du skal kende, når du producerer mobilt indhold.
af Annegrete Skovbjerg d. 2.09.2015 i Viden

Mobile platforme kræver nye måder at strukturere indhold
Journalistiske fortællinger på mobiltelefoner og tablets er noget andet end på en computer.

Det er ikke bare skærmen der er forskellig, men også den måde brugere ”læser med fingrene” når de scroller og swiper gennem indholdet.

Derfor er internationale mediehuse for alvor i gang med at udvikle mobile løsninger, der giver brugerne en anden oplevelse, end de tidligere har fået ved at scrolle ned over en webside.

Men hvordan strukturerer du dit indhold, så det både er enkelt for brugerne at gå til, og som samtidig giver mulighed for at blande tekst, fotos, video, grafik og lyd?

2 forskellige mobile tendenser [infografik + video]
Lige nu er 2 dominerende tilgange til formidling af journalistisk indhold i spil, når det gælder udvikling af mobile applikationer.

(Scroll ned over grafikken og få mere info ved at trykke på de røde cirkler.)

I denne video viser Annegrete Skovbjerg fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole eksempler på de 2 forskellige måder at strukturere journalistiske fortællinger.

Annegrete Skovbjerg underviser på kurset "Digitale fortællinger på mobile medier"

Kategori:  Viden

Forfatter

Annegrete Skovbjerg
Udvikler og underviser på kurser i brug af mobile platforme som journalistisk værktøj.
Profil

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Opdatér Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.

Instagram

  • I går fik vi en udleveret to tal i træ, 4 og 8. Med disse tal skulle vi lave en fake reklame for Revlons anti aging creme, hvor vi skulle forsøge at skjule alderen 48. Jeg har solgt min sjæl og lavet dette billede 👹😇 #dmjx
  • Object Liposuction
.
.
.
 #cinema4d #c4d #3d #maxon #maxon3d #design #photoshop #conceptart #octane #scifi #octanerender #render #abstract #digitalart #surreal #graphics #awesome #effects  #stroke #imagination #something_new #dailyrender #daily#sodern  #dmjx #id_dmjx #interactivedesign #intern @aforox_com @amcopenhagen
  • Object M
.
.
.
 #cinema4d #c4d #3d #maxon #maxon3d #design #photoshop #conceptart #octane #scifi #octanerender #render #abstract #digitalart #typographydesign #typographyart #surreal #graphics #awesome #effects #imagination #something_new #sodern #dailyrender #daily#dmjx #id_dmjx #interactivedesign #intern @aforox_com @amcopenhagen
  • Object A
.
.
.
 #cinema4d #c4d #3d #maxon #maxon3d #design #photoshop #conceptart #octane #scifi #octanerender #render #abstract #digitalart #typographydesign #typographyart #surreal #graphics #awesome #effects #imagination #something_new #sodern #dailyrender #daily #dmjx #id_dmjx #interactivedesign #intern @aforox_com @amcopenhagen
  • Keep up with us on all of our social media platforms at the play the game conference in Eindhoven 26-30th of Nov. We will be reporting from Sunday 
#PTG17 #dmjx #sportsjournalism
  • follow @onthegame17 on insta, twitter and facebook to follow us as we explore all things sports this november. and, of course, get more of me being a bad ass reporter. thnx byeeee 🏐 #dmjx #ptg2017
  • Mere Fie, mere fitness 🎥🎞🎬🏋🏼‍♀️ #tvm #dmjx #filmefilme #wuhu #nårdetfaktiskersjovtatlavelektier
  • Blame it on the light that lead the way...it took a while, but the news says they have landed safely on a foreign land.