Studerende spiser kirsebær med de store ved Young Creative Awards

7 af 25 shortlistede teams ved YCCA tæller DMJX-studerende.

Foto: creativecircle.dk
af Dan Hansen d. 4.05.2018 i Historier

Creative Circle Awards er en af årets helt store reklame-begivenheder.
Her fejrer landets kreative sig selv, branchen – og de nye skud på stammen.



Den prestigefyldte ungdoms-konkurrence for unge under 30 år - YCCA – imødeses altid med stor bevågenhed, da den hylder branchens store, nye talenter.



Konkurrencedeltagerne, som både kan være studerende og uddannede bureaufolk stiller op i teams og dyster i 4 kategorier – film, advertising, digital og design.



Årets opgave er stillet af Rådet for Helbredssikker Telekommunikation og lyder: 
Skab opmærksomhed om sundhedsfaren ved mobilstråling/radiofrekvent stråling.



Der er blevet indsendt 211 arbejder til konkurrencen. 25 teams er blevet shortlistet og 7 af de teams kommer fra DMJX.



De 7 teams med DMJX-studerende er:

Film

  • 
June Nanna Filtenborg og Jacob Grandt med casen Popcorn

Advertising

  • Camilla Lindskov Nielsen og Sofie Bosack (Kunde & Co.) og) med casen Sluk babydrømmene
  • June Nanna Filtenborg og Jacob Grandt med casen Det med småt

Digital

  • June Nanna Filtenborg og Jacob Grandt med casen Wakemode
  • Kathrine Sonne (Kreativ Kommunikation) og Michelle Ernst (DMJX) med casen Silver Linings
  • 
Stefan Fritsche (DMJX) og Mette Skammeritz (DMJX) med casen Why-Fry
  • Simone Weilborg og Sofie Saietz Bergstrand med casen Armslængdereglen

Vinderne kåres den 25. maj.


Læs mere her

Kategori:  Historier

Forfatter

Dan Hansen
Presseansvarlig på DMJX. Journalist med sidefag i dansk. Skriver om kommunikation, medier, journalistik og sprog. Har tidligere arbejdet med videnskabsformidling, livsstilsjournalistik og som bladredaktør.
Profil

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Instagram