Ny DMJX-reklamefilm skal appellere til traditionelle studerende og fremstille journalister som troværdige

Højskolen har rådført sig hos branding-eksperter og vil ændre fokus i ny hvervekampagne

af d. 1.04.2017 i Historier

(Tilføjelse 2. april: Der er naturligvis tale om en aprilsnar)

Yngre mænd, som investerer i aktier og unge kvinder, som stryger skjorter.
Det skal være noget af blikfanget i en ny DMJX-reklamefilm.

Optagelserne til filmen er i fuld gang og kommer oven på den massive kritik, DMJX oplevede tidligere på året med en reklamefilm, som blev opfattet som venstreorienteret.

- Vi vil gerne appellere til de mere traditionelle værdier, så vi kan få fingre i den type studerende, som møder til tiden og holder sig inden for det journalistiske regelsæt, siger konstitueret kommunikationschef Lisbeth Knutzen.

Journalister mere troværdige end brugtvognsforhandlere
Kommunikationschefen fortæller videre, at DMJX har allieret sig med nogle af landets største bureauer inden for branding og strategisk kommunikation for at ramme inden for skiven og vinde tilliden tilbage hos de journalister, som blev vrede og stødte over den gamle reklame.

- Det er klart, at selv om vi hele tiden hører om fake news og ufine metoder, så er der tale om ganske få brodne kar. Vi vil vise, at journalister generelt er langt mere troværdige, end de brugtvognsforhandlere og politikere, som de ligger og roder sammen med i bunden af troværdighedslisterne, siger Lisbeth Knutzen.

Hun vil ikke fortælle præcis hvordan, men afslører, at der blandt andet arbejdes på en scene, hvor en journalist når at springe på en kørende bus og en anden, hvor en ældre dame bliver fulgt sikkert over vejen.

Kategori:  Historier

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Instagram