International prisregn over kreative studerende

Den internationale brancheforening D&AD har uddelt sine prestigefyldte blyanter til verdens største kreative talenter. Hele 6 DMJX-teams er blandt vinderne

Skærmdump fra kampagnen Release Rio for Amnesty International
af Dan Hansen d. 18.04.2016 i Historier

(Artiklen er opdateret 20. april kl. 11.50 efter, at ENDNU en blyant er gået til et DMJX-team. I alt har 6 teams nu vundet)

Den britiske forening D&AD har i over 50 år hyldet verdens bedste design.

I rækken New Blood kan unge kreative fra hele verden deltage i konkurrencen om at vinde de eftertragtede blyanter, som både er prestigefyldte og karrierefremmende.

Hele 6 teams fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole er i løbet af weekenden blevet belønnet med en New Blood Pencil.

Ved et stort show til sommer afsløres det, om blyanterne er af guld (yellow), sølv (graphite) eller bronze (wood).

En af vinderne, Jeppe Vidstrup, betragter prisen, som det største, man kan vinde som ung.

- Den er, på linje med Future Lions. Jeg har vist lige siden sidste år, at jeg skulle vinde en i år. Så det er en forløsning, jubler han.

Han tvivler ikke på, at den vil give et boost til den karriere i udlandet, han drømmer om.

- Jeg vil gerne arbejde i udlandet, og der tæller de danske priser bare ikke lige så meget som de engelske. Det er ligesom et "stamp of approval". Og det betyder helt klart meget, siger Jeppe Vidstrup.

Her er de 6 vinderprojekter og folkene bag

  • Jeppe Vidstrup og Cecilie Jelstrup Larsen, Kreativ Kommunikation
    The Telegraph - Out Loud En ny måde at få håndplukkede, oplæste nyheder på mobilen.
  • Line Kjæhr Hvid-Jacobsen og Freja-Ulla Krebs-Sandholm, Kreativ Kommunikation
    Power Of Independence En fejring af magasinet Dazed
  • Andreas Arnaa, Jesper Sichlau, Christina Anaya, Kreativ Kommunikation
    WWFunder En platform, der viser, hvad bidragsydernes donationer til Verdensnaturfonden rent faktisk går til.
  • Cecilie Jelstrup Larsen og Marie Frederiksen, Kreativ Kommunikation
    Release Rio – Menneskerettigheder med fængselsceller på Airbnb
  • Andreas Arnaa og Jonas Frederiksen, Kreativ Kommunikation
    Conviction Is Everything Radiospots for Dr. Martens
  • Jesper Uttrup, Oliver Lommer, June Nanna Filtenborg og Mark Terkelsbøl, Kreativ Basis
    Shortcut Et digitalt skilt, der kan åbne ensrettede veje for ”modkørende” i spidsbelastningsperioder.

Alle 5 hold fra Kreativ Kommunikation kommer i øvrigt fra samme årkang, KK2, som læser på 4. semester.

Kategori:  Historier

Forfatter

Dan Hansen
Presseansvarlig på DMJX. Journalist med sidefag i dansk. Skriver om kommunikation, medier, journalistik og sprog. Har tidligere arbejdet med videnskabsformidling, livsstilsjournalistik og som bladredaktør.
Profil

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Opdatér Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.

Instagram

  • School assignment where we had to interpret a song. I got Back to Black by Amy Winehouse! 
Model is @anastasijakiake 
#dmjx #portrait #photoshoot #blackandwhite
  • School assignment where we had to interpret a song. I got Back to Black by Amy Winehouse! 
Model is @anastasijakiake 
#dmjx #portrait #photoshoot #blackandwhite
  • School assignment where we had to interpret a song. I got Back to Black by Amy Winehouse! 
Model is @anastasijakiake 
#dmjx #portrait #photoshoot #blackandwhite
  • Har I det også sådan her idag? #dmjx #dmjxminuge @antonbestle
  • Redaktionen er i gang med sidste layoutweekend på dette semester. Her er forrådet. #Illustreretbunker #dmjx #kunklamenweekendafgangen
  • Der er en kat i min kaffe... #tokyo #akb48 #studietur #dmjx
  • Saturday's location: Carols by the Sea (Library, as the weather turned bad) #dmjx #semigtagebilleder #fotojournowannabe #praktik #prakkerliv #waiheke
  • Når man prøver at få styr på sit 1. Års projekt #dmjx #journalism #studying